Spora Yeni Başlayanlar İçin 10 Öneri

27 Ekim 2021

 Sonrasında ise kararınızın sürdürülebilir olmasını sağlamak ve yeni başlamanın zorluklarını rahatça aşmak için sizler için hazırladığımız önerileri okumanızda fayda var.

  1. Mutlaka sağlık kontrolü yaptırın

Spor her ne kadar sağlıklı olmak için yapılsa da, spora yeni başlayanlar için sağlık durumunun nasıl olduğunu bilmek çok önemlidir. Egzersiz programınızı vücudunuzun durumuna ve ihtiyaçlarına göre belirlemek, kendiniz için yapacağınız en büyük iyiliktir. Örneğin ortopedik bir probleminiz mevcutsa, doktorunuza danışarak bu bölgeyi güçlendirme üzerine çalışabilir ya da çalışmanızın dışında bırakabilirsiniz.

  1. Nasıl bir sporun sizi mutlu edeceğini bulun

Spor sadece salonlarda ya da illa ki aletlerle yapılması gereken bir aktivite değildir. Doğada, evinizde ya da bir branşa yönelerek de yapılabilir. Size düşen, hangi aktivitelerin sizi heyecanlandırdığını ve keyif almanızı sağladığını bulmak olmalı! Tercih ettiğiniz aktivite ya da aktivitelerle mutlu olmanız, egzersizlerinizin sürekliliğini sağlamada sizi motive eder.

  1. Hedeflerinizi belirleyin

Spor yapma amacınıza uygun hedefler belirlemek, antrenmanlarınızı bu doğrultuda düzenlemenize yardımcı olacaktır. Belirli bir bölgeyi ya da tüm vücudu şekillendirmek mi, kilo almak mı, yağ yakmak mı yoksa başka bir şey mi istediğinizi bilirseniz, egzersiz programınız da buna göre düzenlenecektir. Amacınıza uygun olan hedefinizi belirlediğinizde, spor yapma sıklığını, süresini, yoğunluğunu buna göre şekillendirebilirsiniz. Bu süreçte bir uzmandan destek almak sizin için daha faydalı olacaktır.

  1. Isınmayı ve esneme hareketleri yapmayı sakın atlamayın

Isınma ve esneme hareketleri, vücudunuzu egzersizlere hazırlar. Isınma hareketlerini atlamak, egzersizler sırasında ciddi sakatlanmalara yol açabilir. 5 ila 10 dakika kadar yapacağınız yürüyüş ya da hafif tempolu bir koşu ile vücudunuzu egzersize hazır hale getirebilirsiniz. Esneme ve germe hareketlerinin amacı egzersiz sırasında kaslarda biriken laktik asitleri uzaklaştırmaktır. Laktik asitleri uzaklaştırmazsanız, halk arasında “hamlık” olarak bilinen kas ağrıları kaçınılmaz olur. Antrenmanınız sonunda kaslarınızı olabildiğince esnetirseniz, hem kas ağrıları daha aza indirgenmiş olur hem de spor sonrasında kendinizi enerjik hissedersiniz.

  1. Nefesini doğru kullanmayı öğrenin ve konsantre olun

Nefes kontrolü, özellikle ağırlık çalışmalarında çok işinize yarayacaktır. Egzersiz hareketinin en zor anında ağzınızdan nefes verip kaslarınız gevşediği anda da burnunuzdan nefes alırsanız işinizi kolaylaştığını göreceksiniz. Doğru bir şekilde nefes alıp vermeyi öğrenmeniz, vücudunuzun potansiyelini daha iyi ortaya çıkaracaktır.

Konsantrasyon da nefes kadar önemlidir. Eğer ne kadar acı çektiğinize odaklanırsanız, acınız azalmayacaktır ama tüm dikkatiniz yapmanız gereken hareketi doğru bir şekilde uygulamakta olursa, her şey daha kolay olacaktır.

  1. Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın

Spora tamamen kendi isteğinizle ve kendiniz için başladığınızı asla unutmayın. Kendinizi başkalarıyla kıyaslarsanız spor sizin için bir zulüm haline gelir. Herkesin farklı bir vücut tipine sahip olduğunu ve bu nedenle farklı sonuçlar alabileceğini en baştan kabullenerek yola çıkmanız gerekir.

  1. Sürekli tek tip antrenman yapmayın

Aynı tip antrenmanda ısrarcı olmak, vücudu rutine sokar. Farklı antrenmanlarla farklı kas gruplarını çalıştırarak vücudu şaşırtarak hedefinize ulaşmanız konusunda destek sağlar.

  1. Sporu beslenme ve yaşam standartlarınızı arttırarak destekleyin

Spor tek başına asla yeterli olmaz. Vücudunuzun hedeflediğiniz şekli alabilmesi için beslenme alışkanlıklarınızı ihtiyacınıza göre planlamalısınız. Dengeli beslenmenin yanı sıra sıvı alımına da dikkat etmelisiniz. Hareket özgürlüğünü kısıtlamamak için egzersize başlamadan önceki 1-2 saat boyunca çok fazla sıvı tüketmeyin ama geri kalan zamanlarda vücut ağırlığınızın her 30 kilogramı başına 1 litre su olacak şekilde mutlaka sıvı alın. Spor günlerinizde bu miktara 1 - 1,5 litre daha ekleyin ve hava durumunun bu miktarı etkilemesine izin vermeyin.

Sadece beslenme alışkanlıkları ve sıvı alımı tabii ki yeterli olmayacaktır. Yaptığınız spordan daha iyi sonuç alabilmeniz için uykularınızı düzene sokmak, kötü alışkanlıklardan uzak durmak, stresi hayatınızdan mümkün olduğunca çıkarmak doğru ve gerekli bir adımdır.

  1. Kendinizi şımartmayı unutmayın

Evet, beslenme konusunda kendinizi disipline etmeniz gerekir ama bu kendinizi ödüllendirmeyeceğiniz anlamına gelmez. Sınırlarınızı bilerek ve abartıdan kaçınarak zaman zaman kendinizi ödüllendirerek motive edebilirsiniz. Unutmayın, o sevdiğiniz şeker deposu çikolatadan bir ısırık da alsanız paketini de bitirseniz tadı değişmeyecek, ama vücudunuza olan etkisi değişecek.

  1. Motivasyonunuzu koruyun ve sabırlı olun

Herkesi motive eden unsurlar farklıdır. Sizi mutlu ve motive eden şeyleri hayatınızdan eksik etmeyin, ama dozunu da kaçırmayın. Hedeflerinize ulaşmanın zaman ve sabır gerektirdiğinin bilincinde olun ve hedeflerinizi kendinize hatırlatarak motivasyonunuzu yüksek tutun. Hiçbir şey hemen olmayacak, zaman alacak ama sonunda harika olacak!

Spor yapmak kış ayında hava şartları açısından sizi zorlayabilir. Spor salonunda çalışıyor bile olsanız soğuk havalarda en azından salona gidene kadar mont ve bot ihtiyacınız olacaktır. Outdoor aktiviteler için de daha dayanıklı botlar ve hareket özgürlüğü sağlayan eşofman takımları, sweatshirtler ve montlar tercih etmeniz gerekir. Sağlıklı bir outdoor aktivitesi için doğru bot seçimi çok önemlidir. Slazenger, ürettiği üstün kaliteli ve uygun fiyatlı spor ürünleriyle sağlıklı bir spor deneyimi yaşamanıza yardımcı olur. Hem bütçenizi korumanıza hem de tarzınızı yansıtmanıza imkan veren yüzlerce seçenek içinden size uygun ürünleri seçerek kendinizi antrenman sırasında özgür hissetmek daima önceliğiniz olmalıdır.

Kombinlerinizi Tamamlayacak En İyi Spor Ayakkabılar
Kombinlerinizi Tamamlayacak En İyi Spor Ayakkabılar

Yaşınız, tarzınız ve konfor beklentileriniz ne olursa olsun, spor ayakkabı modelleri her koşulda şıklığınızı zirveye taşır.

Devamını Oku...
Rahat Kadın Terlik Seçmenin Püf Noktaları
Rahat Kadın Terlik Seçmenin Püf Noktaları

Ayakları hassas olan kadınlar için rahat ve anatomik açıdan destekleyici terlik modelleri seçmek son derece önemlidir.

Devamını Oku...
Slazenger Spor Ayakkabılarında İndirimli Fiyatlar
Slazenger Spor Ayakkabılarında İndirimli Fiyatlar

Aktif yaşam tarzına hazırlanırken bütçenizi zorlamadan en kaliteli spor ayakkabı çeşitlerini satın almak hayal değil.

Devamını Oku...
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.